۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۲۹۶۵۳
آیت الله حیدری:

نماینده بی بهره از روحیه انقلابی قدرت مطالبه گری ندارد|مجلس گره گشا باشد

نماینده بی بهره از روحیه انقلابی قدرت مطالبه گری ندارد|مجلس گره گشا باشد
آیت الله حیدری با بیان اینکه نمایندگان باید گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنند، گفت: نماینده بی بهره از روحیه انقلابی قدرت مطالبه گری ندارد.
آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه مجلس در رأس امور است و همگان باید بدان اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: افرادی که در خود صلاحیت و احساس تکلیف کرده برای حضور در مجلس ثبت نام می‌کنند؛ از سوی دیگر شورای نگهبان بر حسب وظیفه حداقل‌ها را برای واجدان شرایط اعلام می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم باید به انسان‌های اصلح رأی بدهند و در راستای رأی دهی به نمایندگان اصلح باید با معیار‌ها و تطبیق معیار‌ها بر اشخاص دقت کنند؛ مهمترین معیار‌ها تدین و تشرع، بصیرت دینی و سیاسی، تقوا و تخصص در یکی از زمینه‌های مورد نیاز مردم «صنعتی، حقوقی، کشاورزی و...» است.

متولی مدرسه الغدیر اهواز با بیان اینکه نمایندگان باید گره‌ای از مشکلات مردم را حل کنند، خاطرنشان کرد: شجاعت و روحیه انقلابی دیگر شرط انتخاب نماینده باشد؛ نماینده بی بهره از روحیه انقلابی قدرت مطالبه گری نخواهد داشت، نماینده مجلس باید به صورت دقیق وظایف قانونی را انجام بدهد.

آیت الله حیدری ادامه داد: وظیفه قانونی مجلس شورای اسلامی، قانونگذاری و ریل گذاری برای بقیه دستگاه ها، نهاد‌ها و ادارات است ضمن اینکه نظارت بر حُسن اجرا را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه مردم در انتخاب نمایندگان مجلس باید دقت کافی داشته باشند، اظهار داشت: در زمینه حُسن اجرا باید افراد بصیر و شجاع انتخاب شوند تا پیگیر مشکلات مردم باشند در عین حال از مقام خود، سوءاستفاده نکنند و خلاف قانون عمل نکنند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات